ponedjeljak, 7. ožujka 2016.

Portret


ovo je jedini način
da te zaustavim
da na tren izoluješ zvuk mog glasa
jer mi je dosadilo da ti okrećem glavu da pogledaš
u sebe
iznutra
i nađeš rešenje za neizdrž.

nisi više mali dečak
ne možeš više sve
prestaješ i da želiš više

hipnotišeš dlanove da ti stvore aplauz
ili barem potapšu po ramenu
toliko ih te je opkolilo
toliko su ti blizu
a promiču ti njihovi suvi pogledi i zubi bez usana
uši bez šupljine da prođe zvuk
pa se tvoj glas odbija i pomera te glave
ka grudima i nazad

njihovo klimanje  stvara vetar
koji ti podiže nos
i gura u njega iskrivljenu sliku
onih što su ti duvali
svež vazduh u lice.
pa kad nos krene da pada
tražiš nove lagane glave
da te nahrane
i navučen ne vidiš
da i tvoja ima putanju
ka grudima i nazad.

dok sam te poznavala
precrtavao si svaku granicu
lutao tragao brinuo
toliko da nisi mogao da smiriš puls
grčenje želudca i pritisak u glavi
tvoja se priroda bunila nepravdi
branila od gluposti
tvoj je glas umeo da pomera

ali je panika počela da te hvata obema rukama
i unela ti ideju da misleći o drugima povređuješ sebe.

presekao si se na pola da nećeš podneti
umesto da pustiš da te ojača razvoj
i bol svojim šiljkom produbi dušu
kako bi mogao da osetiš i dubinu radosti
krv je prejako ključala
pa si video rešenje u njihovoj mlakosti
svejednila
prosečnosti.

dok su se temperature jednačile
para koju si otpuštao zakašljala me je
samo što sam se okrenula

postao si bledi dečak
postao si centrik
oko kojeg kruži para nekadašnjeg ključanja
vidim je kako se razilazi
kao što će i prozirni levitatori
centikocentričnog sistema.

kad ostaneš sam

znaćeš da nije crni svileni konac
bio slika na tavanu
da on šije život i bez tebe kao igle
i da među koncima koji su ti se ulepili među prste
nema tebe
ti si to rasparano platno
koje si sam postavio u prometni foaje
da svako umoči svoj prst u boju
pa nije ostalo mesta za tvoj otisak.

tek ćeš tada videti odraz:
ulubljene grudi
ispucale oči
usne koje ne mogu da se razdvoje.
shvatićeš da si zakržljao

iznutra.

odavno već nećeš biti dečak
a poješće te nemir
sedenja u sobi sa sobom. 

koliko stihova treba da prođe kroz moje prste
da uhvatim pravi da zapišem baš tebe
u punoći koju ne želim da zaboravim
a više ne znam jesi li takav ikad postojao.
slikala sam svim tehnikama
ali su se jarke  boje
ponosa orla i neba
čistote ribe i mora
magije jelena i šume
pretvarale u garež
a šta imam ja od palete puna sivila.

veruješ samo u svet iz ogledala i prednje kamere
ne treba ti niko da ti okreće jabučice naopako
dok veruješ da ova planeta ima privilegiju
što postojiš baš na njoj.
deliš nepravdu oholost
nebrigu
pitaj vikipediju šta je bahatost
pa pomisli koliko si porastao
i hoće li ostati nešto
u tebi
kad ti gravitacija aure oslabi
pa se taj svet u kome živiš sasuši

popuca i nestane u komadima.

Dragana Vukanac

Nema komentara:

Objavi komentar