petak, 23. rujna 2016.

Pretvorimo snove u stvarnost

                          



               Pretvorimo snove u stvarnost
                (Moj glas za ljudska prava i mir) 


Jedno se jutro probudim i shvatim da sam postao manji čovjek. Razmišljam, svo vrijeme razmišljam o tome. Znam i siguran sam da je to naopako i neprirodno. Ali znam to uzalud. Uzalud je moje razmišljanje i pojedinačna i individualna borba da živim baš onako kao što žive svi ostali ljudi. Da li ja to nisam kao ostali? Ili me je stigla neka kazna koju nisu odslužili moji preci? Ja to ne znam, i ne želim da znam, ja hoću samo da živim i smijem se! Najveći i najgori osjećaj u životu je osjećaj manje vrijednosti. Mnogo je toga objedinjeno u ovom jednom: bol, patnja, gorčina, jaz, suza… Uvijek sam smatrao da nije grijeh suzu pustiti, grijeh je tu suzu izazvati. Tako su me naučili. To su me naučili oni koji sada pate sa mnom, iako znam da su me dobrome učili!
Samo se probudim i shvatim da je svijet počeo da krši temelje svog postojanja. Sve to zbog nekog koji misli da tako treba da bude, i onih koji iza njega stoje i podržavaju ga i mole da nastavi tako! I zbog vas koji ste stajali ispred njega, pa ste mu pali na koljena i savili pod plaštom rata, terora, segregacije i uništavanja svega dobroga! Svi smo mi krivi! Krivi smo jer šutimo i dozvoljavamo da na nama i nad nama igraju igranke oni koji ne mogu ni da nas gledaju od silne mržnje. Mi opet šutimo! Samo se pitam do kada ćemo da šutimo svi ovako zajedno? Možda opet do onog trenutka kada će ta šutnja prerasti u plač, proljevanje poštene i časne krvi, gubljenje svog ognjišta i identiteta. Znam, evo već nekoliko godina, da ja ne mogu voditi svoju domovinu. Moj otac i mnogi drugi očevi koji život položiše za tu istu nam domovinu borili su se za to da njihovi sinovi ne mogu biti vođe ove države? Da li nas je stid da postavljamo ovo pitanje sebi? Hoćemo li to iznevjeriti hrabrost bosanskog čovjeka i prepustiti sve zaboravu? Zaboraviti nešto, najveća je greška ljudskog roda, ali sjetimo se mi svega. Takve stvari nam se opet dese, samo postane bolno to sjećanje. Boli i razmišljanje o svemu ovome. O cijeloj situaciji. Što više razmišljam, sve više uviđam neke nove podjele, nove greške. Dijele nas po svakoj mogućoj osnovi. Da li smo konstitutivni ili nismo, da li smo veliki ili maleni, da li smo pametni ili glupi, da li vjerujemo u Boga ili ne vjerujemo, da li više volimo sunce pa nam je koža tako malo tamnija ili više volimo bjelinu zime, da li hodamo brzo ili lagano, da li više volimo ovoga ili onoga, jesmo li “pozelenili” ili smo se “zacrvenili”… Možeš mislit’, sve neke privilegije. Toliko govorimo o nevažnim stvarima da smo zaboravili da smo samo ljudi. Postalo nam je bitnije da sve cijelo podijelimo, nego da gradimo ovo što imamo od onog što imamo. A imamo mnogo toga. Poslije ovoliko razmišljanja pitam se ko sam to ja? Ja sam, naime, svaka nepravda koja se dešava čovjeku. Ja sam i onaj kojeg mnogi ne žele vidjeti kako koračam svojim putem na ovoj planeti. Ja sam i savijest cijelom ljudskom čovječanstvu i neću da se udaljim sa tog mjesta sve dok razum ne postane zdrav. Ja sam i svaka ona zabrana koju uvedoše da bi napakostili onome koji želi da živi sa svim svojim pravima. Ja sam i mnogo više od ovoga, ali jedna stvar nikada neću biti. Nikada neću biti onaj koji će gledati svojim očima nepravdu i okretati glavu od onog što je vidio praveći se da se ništa nije desilo.
Sve mi mogu zabraniti i oduzeti, ali jednu stvar nikada! Nikada mi neće moći zabraniti da sanjam. Sanjam o onome što želim vidjeti sutra, bolje sutra. Sanjam o tome da sve glave mogu živjeti zajedno i da nijedna glava neće biti iznad druge. Sanjam da će zdrav razum vladati svijetom. Mislim da je vrijeme da svoje snove počnemo pretvarati u stvarnost. Ali samo zajedno. Zajedno ustanimo i počnimo da se borimo i jedino tako ćemo pobjediti. Sreća je kada radimo stvari koje druge ljude čine sretnim. Idemo to svi raditi i uspjeh nam je osiguran!


Faris Hazić

Prva gimnazija Zenica

 Tekst je nastao u sklopu konkursa "Moj glas za ljudska prava i mir"  koji  implementira  Mreža za izgradnju mira.

Nema komentara:

Objavi komentar