utorak, 10. svibnja 2016.

Smaragdna zemlja



Sunce i trava su svugde isti, ali osećaj koji probudi u tebi dodir te trave ili zrake sunca na koži, nije isti. Ovde miris mora opija , zrak je teži,ali opet mi godi. Sunce se vešto krije, daje se , pa se onda brzo i vešto sakrije iza planine. Trava oko dvorca je čistija i zelenija. Vekovima se ovde bitke nisu vodile, niti ju je viteška noga gazila. Sve je mirno, uspavano, kao da čega nekog ili nešto. Dok dodirujem kamen, star vekovima, niz njega lenjo klizi voda. Mislim da znam odakle ona dolazi. To je vetar nanosi s mora . Ali, u ovom momentu , u ovoj bajkovitoj zemlji ja želim  da verujem, da se stvara i nastaje baš iz kamena. Ovde je  Stvoritelj sve drugačije uredio, trava je zelenija, voda slanija, kamen tvrdji. Ni malo me ne čudi, što Irsku zovu, smaragdnom zemljom. Hodajući po ovoj stenovitoj zemlji , naišla sma na mnoga skrivena mesta uz samu obalu mora. Jedno od njih sam i ja prisvojila,uvalu  u kojoj sam se svih dana skrivala kupajući se u ovom zelenilu i verujući da ću i ja sama takva postati. Preporodila sam se i dušom i telom, jer sam uživala u miru i  tišini, okupana zelenilom , suncem  i morem. Ipak, ma koliko želela ili ne, provuče se jedan lik kroz moje misli i izadje ispred mene i posmatra me. Da, dragi tvoje oči, one prelepe zelene oči , na koje me svo ovo zelenilo podseća. Tvoje oči koje bodu i miluju. Da Danijele tvoje oči. Ko te je takvog stvorio? Ujedinitelj svih nas, stvoritelj svega na ovoj zemlji  ili neko vanzemaljski. Setim se često tvojih simpatičnih komentara i dosetki o veri. U kojima ni u jednom trenu nije bilo licemjerja, ni mržnje. Ipak, koliko god se voleli  i pronalazili načine da budemo zajedno , ti si isto tako znao i da nestaneš. Izvitoperiš se u svojim željama , jer bi ti nešto zasmetalo. Ubolo bi tvoj ego. Zanemariila sam sve tvoje bubice  i poželela, baš ovog trenutka da odlutam  u naše strastvene noći. U noći u kojima su se naša tela znojila i crvenila od silnog uzbuđenja i želje. Na mom vratu je bilo obilježje jedne vere, a na tvom druge vere.Kad god bi se jedno drugom primakli , privesci bi se sudarili. Kao da su nagoveštavali neku promenu, nešto epohalno.Bez reči bi se pogledali i skinuli svako svoj privezak, to nešto epohalno može da pričeka, jer nas očekuje nešto čudesnije. Ni jednu sekundu nismo hteli gubiti. Pokrenuti zanosom, koji je rastao u nama iz dana u dan stvarajući mesece i godine našeg zajedništva. Ne mogu reći za nas da smo imali vezu, a ni ljubav, jer kad bi bar jedno od nas spomenulo tu reč nestali bi. Prećutno smo dali zavete  da reč ljubav u našem odnosu nećemo koristiti. Postojaćemo, provodićemo noći u postelji , dovodićemo naša tela do granica izdržljivosti, puštajući se mašti na volju i strepeći od svakog novog jutra ni osećanja koje dolazi. Naša tela su bila slobodna, ali ne i naše misli ,jer su one pripadale drugim ljudima. Delili smo svoja srca na pola  Zavaravali smo sebe da je ovo samo strast, trenutno zadovoljstvo koje se slučajno produžava i stavara  mesece. Prolazna priča , nešto kao izgovorena rečenica sa početkom i krajem, bez razrade. Ti si bio moj početak i kraj . Mi nismo imali sredinu. Trebao si me i trebala sam te. Ni slutila nisam da će te srce prigrabiti sebi i da ću  bez tebe  postati kao školjka bez bisera.
Sad znaš zašto je moj izbor bila Smaragdna zemlja, jer tvoje oči su me pratile i kad stope nisu.


 Ljubica Mlađenović






Nema komentara:

Objavi komentar